Створення простих графічних зображень. Збереження зображень. Вітальна листівка

Тема. Створення простих графічних зображень. Збереження зображень. Вітальна листівка.

Мета. Продовжити ознайомлювати учнів із середовищем графічного редактора Scratch. Закріпити вміння створювати просте графічне зображення в графічному редакторі Scratch, зберігати його за вказаною адресою. Навчати школярів створювати підпис до нього малюнка, вводити слова і розділові знаки за допомогою клавіатури, змінювати розмір і колір шрифту. Формувати ІКТ-компетентності учнів та ключові компетентності для реалізації творчого потенціалу дітей. Розвивати

увагу, пам’ять, мислення, художню уяву, естетичний смак. Виховувати інтерес до вивчення предмета, культуру роботи за комп’ютером.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань, навичок та вмінь.

Матеріали до уроку. Підручники, робочі зошити, ручки, олівці, проектор, комп’ютери, новорічні листівки, фрагменти новорічної гірлянди, аркуші з намальованим мішком (за кількістю учнів), аркуш паперу.

Зміст уроку

1. Організаційна частина.

– Посміхніться, “зніміть” посмішку зі свого обличчя та “киньте” своєму сусідові. “Спіймайте” посмішку, “прикрасьте” нею своє обличчя.

– Зобразіть

на обличчі ще якусь емоцію, “подаруйте” її своєму товаришеві. Який у вас настрій?

2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

– А який настрій у виконавця цієї пісні? Чому?

Звучить фрагмент “Пісні про Новий рік” (сл. і муз. П. Май).

– Що вам найбільше подобається в новорічному святі? Які традиції святкування Нового року є у вашій сім’ї? Чи готуєте ви подарунки для членів своєї родини? Що бажаєте один одному?

– Можна друзів привітати усмішкою тільки, можна ще й подарувати вітальну листівку.

І така листівка, діти, буде сяяти скарбами, коли зможете зробити її власними руками.

Надія Походжай

– Можна зробити вітальну листівку з паперу, тканини, шкіри, пластику. А можна намалювати на комп’ютері, скориставшись графічним редакторомScratch.

3. Вивчення нового матеріалу.

Розгляньте листівки. Що є обов’язковим елементом кожної листівки? (Малюнок, напис.)

– Що може бути зображено на малюнку, щоб він відповідав темі “Новий рік”? (Ялинка, сніжинки, новорічні іграшки. Дід Мороз тощо.)

“Хвилинка-шкапинка”

Відомо, що звичай надсилати вітальні листівки виник в Англії. Найдавніша вітальна листівка, яку зберігає Британський музей в Лондоні, датована XV століттям, тобто часом початку друкарства в Європі. Перша різдвяна листівка за малюнками англійського художника Добсона була видана в 1795 році. А в 1840 році один англійський джентльмен, не встигаючи привітати з Новим роком та Різдвом усіх своїх численних знайомих, звернувся за допомогою до художника і замовив 1000 вітальних листівок. На них був невигадливий малюнок і надруковано: “Благословенного Вам Різдва і щасливого Нового року!”

Якого змісту написи ще можуть бути на вітальних листівках до свята Нового року, Різдва?

Робота в парах “Аркуш мандрує по колу”

Кожна пара записує на аркуші свій варіант відповіді і передає наступній парі. Варто звернути увагу на те, щоб учні не дублювали записаних думок. Таким чином аркуш мандрує по класу до тих пір, поки тема не буде вичерпаною. Потім учитель вивішує аркуш на дошку і пропонує ознайомитись з його змістом. (З Новим роком! З Новим роком та Різдвом Христовим! Happy New Year! Merry Christmas! Happy Holidays! Щасливого Нового року! Веселих свят! Веселих і радісних свят! Христос родився!)

Робота в зошиті

Завдання 1.

– Намалюйте ескіз новорічної листівки.

“Знаю – хочу знати – дізнався”

Учитель малює на дошці таблицю з трьох стовпчиків.

Знаю

Хочу знати

Дізнався

Чи достатньо у вас знань і вмінь, щоб створити вітальну листівку в графічному редакторі Scratch?

Учитель робить відповідні записи в таблиці.

Знаю

Хочу знати

Дізнався

– як запустити комп’ютерну програму на виконання:

– як створити зображення, використовуючи інструменти середовища графічного редактора:

– як змінити колір фігури і колір фону;

– як зберегти створене зображення.

– як створити підпис до малюнка.

Робота з підручником

Знайдіть відповідь на це запитання, як створити підпис до малюнка, в матеріалі підручника (с. 65-66).

Як створити текстовий підпис? Поясніть, звертаючись до тексту.

– Про що ще дізналися з прочитаного?

Учитель робить відповідні записи в таблиці.

Знаю

Хочу знати

Дізнався

– як запустити комп’ютерну програму на виконання;

– – як створити зображення. використовуючи інструменти середовища графічного редактора;

– як змінити колір фігури і колір фону;

– як зберегти створене зображення.

– як створити підпис до малюнка.

– про призначення інструмента Пінетка:

– як форматується текст у графічному редакторіScratch.

4. Закріплення знань.

Робота в зошиті

Завдання 2.

– Обведіть інструмент, призначений для створення текстових підписів на малюнку. Підпишіть його.

Створення простих графічних зображень. Збереження зображень. Вітальна листівка

Завдання 3.

Позначте рядок, який має властивості, як зображено на панелі інструментів. (Третій рядок.)

Фізкультхвилинка

Працювали ми, трудились так,

Що трішки вже й стомились.

Встаньмо, руки догори,

Помахали – раз, два, три.

Вліво, вправо нахилились,

На сусіда подивились.

Одне одному всміхнулись,

Кругом себе повернулись.

Все в порядку?

Потягніться і за парти поверніться.

5. Робота за комп’ютером.

Про що варто пам’ятати, розпочинаючи роботу? (Про правила безпечної роботи та правила поведінки в комп’ютерному класі.)

А) Повторення правил безпечної роботи за комп’ютером.

“Новорічна гірлянда”

Учні нанизують прикраси на ниточку таким чином, щоб можна було прочитати правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі.

Створення простих графічних зображень. Збереження зображень. Вітальна листівка

Б) Інструктаж учителя щодо роботи з комп’ютерною програмою.

Запустіть на виконання програму Scratch. Виберіть ескіз сцени в правому нижньому куті вікна. Перейдіть на вкладку Фони та виберіть кнопку Малювати. Створіть новорічну вітальну листівку за власним задумом. Збережіть створений малюнок у бібліотеці.

В) Робота з комп’ютерною програмою.

Г) Релаксація (зняття зорової втоми).

Створення простих графічних зображень. Збереження зображень. Вітальна листівка

Г) Продовження роботи з комп’ютерною програмою.

Учні видруковують вітальні листівки, облаштовують виставку учнівських робіт.

Колективне обговорення.

6. Підсумок уроку. Рефлексія.

Гра “Місткий мішок”

Кожен з учнів отримує намальований на аркуші мішок, на якому треба написати терміни з вивченої теми. Головне, щоб мішок був “заповнений” вщерть. Через певний час учитель зупиняє гру і один з учнів зачитує записані в нього слова. Решта школярів викреслюють назви, які повторюються. Переможе той з учнів, у кого найбільше записано термінів, тобто в кого найбільш місткий мішок.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)


Створення простих графічних зображень. Збереження зображень. Вітальна листівка - Плани-конспекти уроків по інформатиці