Вибір художньої техніки для створення образу в живописі. Синій туман

Тема уроку. Вибір художньої техніки для створення образу в живописі. Синій туман.

Мета уроку. Ознайомити учнів зі змістом понять “робота способом по-вогкому”; розвивати колірний зір, зорову пам’ять; формувати вміння і навички роботи акварельними фарбами; виховувати естетичний смак.

Обладнання:

– художні матеріали та інструменти: олівці, губка, акварельні фарби, баночка з водою;

– зошити-альбоми;

– література: Образотворче мистецтво: підруч. для 4 кл. / М. І. Резніченко, С. І. Трач. – Тернопіль: Навчальна книга

– Богдан, 2015. – 142 с.; Програма “Образотворче мистецтво. 1-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів, 2011”.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

Всі почули ви дзвінок?

Він покликав на урок,

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

II. Актуалізація опорних знань.

– Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?

– Чим відрізняються твори графічного мистецтва від живопису?

– Які живописні матеріали вам відомі? Якими з них ви вже працювали?

III. Вивчення нового

матеріалу.

Живопис – один з основних видів образотворчого мистецтва. Живописні твори виконуються за допомогою фарб, які накладаються на поверхню – полотно, папір, картон тощо.

Колір допомагає розкрити зміст твору, передати певний настрій, думки художника. Кольори бувають теплі й холодні, основні й похідні, яскраві та тьмяні. Також існують контрастні кольори. Усі художні фарби виготовляють із кольорового порошку (пігменту) і речовини, яка скріплює кольорові часточки.

Техніка акварельного живопису потребує неабиякої майстерності, адже прозорість фарб не дає змоги перемальовувати зображення.

З-поміж інших творів живопису акварель вирізняється прозорістю і м’якістю. Це єдина техніка, у якій зовсім не використовують білил. Якщо потрібен колір світлого тону, беруть дуже рідку фарбу, щоб крізь неї просвічував білий папір. Краса акварелі насамперед у її чистоті.

З гуашшю працюють художники різних напрямів – графіки, майстри театрально-декораційного мистецтва. Вона широко застосовується в декоративному живописі для виконання ескізів і кольорових начерків.

На відміну від акварелі гуаш непрозора, бо містить домішки крейди або свинцевих білил. Після висихання вона стає оксамитовою і матовою.

Акварель – прозора фарба, що легко розчиняється водою; твір живопису, виконаний такими фарбами.

Гуаш – непрозора фарба, розтерта на воді з домішками клею та білил; твір живопису, виконаний такими фарбами.

Художники винайшли багато різних способів малювання акварельними фарбами:

– малювання сухим пензлем;

– малювання шар за шаром;

– малювання зворотним контуром;

– малювання на “вогкому папері”.

Цю техніку використовують художники найчастіше. І ми сьогодні з вами будемо малювати у цій техніці.

IV. Практичне застосування знань, формування умінь.

Вночі на лузі –

Гляньте ви!

Сивко пасеться

Без трави. (Туман)

Туман – надзвичайно цікаве природне явище. Його можна спостерігати в будь-яку пору року, та найчастіше – восени. Туман буває різним: то стелиться рваними клаптями, то напливає густими клубками, то огортає простір сизим серпанком. Усі навколишні предмети ніби занурюються в туман, їхні контури нечіткі, розмиті. Щоб передати це явище природи в малюнку, художник має правильно вибрати техніку виконання.

– Діти, згадайте, як виглядають предмети, коли їх огортає туман.

– Справді ми не бачимо чітких контурів предметів, усе нібито розпливається.

Отже, для виконання цієї роботи ми використаємо техніку “по-вогкому”, яка дозволить передати таке явище природи на малюнку. Зараз кожен із вас стане художником і, заплющивши очі, уявить, що ж він буде зображувати у своїй роботі.

Можливо, хтось із вас бачив і пам’ятає, як туман стелиться рано-вранці над річкою або озером.

Фізкультхвилинка.

V. Вправи за зразком.

Робота в зошиті-альбомі

1. Декількома лініями позначте лінію горизонту, озеро або ліс вдалині.

2. Змочіть губкою аркуш паперу чистою водою й по зволоженій основі швидко нанесіть потрібні колірні плями. Плавні переходи одного кольору в інший створить враження туманного ранку.

3. Коли робота підсохне, на передньому плані можна додати елементи з більш чітким промальовуванням.

VI. Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт. Підсумок уроку. Рефлексія.

Виставка та обговорення виконаних робіт. Учитель звертає увагу учнів на передавання стану та настрою. Діти аналізують роботи своїх товаришів, обгрунтовуючи власну точку зору.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5.00 out of 5)


Вибір художньої техніки для створення образу в живописі. Синій туман - Плани-конспекти уроків по образотворчому мистецтву